Jakie występują trudności czy też wyzwania w branży ubraniowej w naszym kraju?



Branża fashion od zarania dziejów wytycza modę w krajowym handlu oraz marketingu. Jest to związane z jej wielką skalą a także znaczeniem dla gospodarek. Bez wątpienia tez realna waga, jaką do ubrań przykładają konsumenci ma równiez na to wpływ. Ostatnio możemy także zaobserwować rosnąca świadomość klientów na temat dużego wpływu branży ubraniowej na negatywne zmiany dla środowiska. W związku z tym przykładowa firma ubraniowa czy też hurtownia pasmanteryjna, musi sprostać wymaganiom konsumentów, aby odzież była wyprodukowane w etyczny sposób.  Zaczynając od zdobycia ekologicznych surowców, po dodatki krawieckie, aż po etyczną produkcję ubrań. 

Skąd wiedzieć, że firma jest etyczna?

 Generalnie jeśli trafisz na taką markę, na pewno będzie podana taka informacja na jej stronie lub na jej portalu w social mediach. W związku z tym jak bardzo pożądane są eko marki każda z nich chce się tym pochwalić. Poza tym im bardziej transparentna marka,a także im więcej konkretów i szczegółów, tym większe zaufanie do niej. Mimo, że rynek fashion pozytywnie się zmienia, w dalszym ciągu to jednakże zbyt mało. Nasze środowisko jest na skraju wytrzymania i potrzeba szybkich zmian aby je uratować. Jednakże wcale nie jest łatwo ubierać się w taki sposób, żeby nie niszczyć planety. Często zdarza się tak, że marka odzieżowa wypełnia tylko jedno na wiele etycznych kryteriów ale to i tak dobrze! W przypadku polskich marek, bardzo często można trafić na info “Made in Poland”, z kolei na temat materiałów nie ma już nic. Oczywiste jest jednak, że im więcej standardów etycznej produkcji marka spełnia, tym oczywiście lepiej

Dlaczego produkcja w Polsce może być nieetyczna?

Istnieje przekonanie, że rzeczy wyprodukowane w Europie są zawsze etyczne i ekologiczne. Jednakże jest to niezgodne z rzeczywistością. Z kolei z wyzyskiem a także nieetycznymi warunkami produkcji odzieży kojarzone są państwa Azjatyckie, w szczególności Chiny. Czy zdajesz sobie sprawę że zarobki w tym kraju są znacznie wyższe niż w Polsce? Nie wiemy, że wyzysk pracowników branży odzieżowej często ma miejsce  we wschodniej części Europy, jak na przykład w Rumunii. 

Sklepy sieciowe są świadome, że konsumenci chętniej kupują ciuchy z metką europejską niż chińską,z powodu,że kojarzy im się to z ekologiczną produkcją oraz dobrymi warunkami pracy.

Deficyt w branży fashion na polskim rynku – sprawdź jakie są!

Krajowa branża krawiecka problem w związku z brakiem specjalistów na rynku. Co wywołało ten deficyt? Rozchodzi się o słabe wynagrodzenie dla krawcowych.

Czy zamknięcie galerii handlowych miało wpływ na branżę odzieżową?

Bezsprzecznie wpływ lockdownu dotknęła większość osób. Jednak wyjątkowo duże piętno odcisnęła na branży odzieżowej.Nagły lockdown z pewnością obniżył zyski zatrudnionych w tej branży, tak jak wspomniane wyżej szwaczki i ich niezbyt wysokie dochody. {W przypadku rynku rodzimego to w związku z szeroką ofertą modowych przedsiębiorstw na naszym rynku, Polacy z chęcią kupują pasmanterię od polskich producentów. Należy również dodać ,że odnoszą oni duże sukcesy na zagranicznym rynku. Czy zdajesz sobie sprawę, że aż 30 procent wszystkich rzeczy handlowych wyprodukowanych przez krajowe firmy branży fashion znajduje się poza krajem. 

Nowe technologie w branży ubraniowej

Producenci odzieży testują nowoczesne technologie  z zakresu fashion tech. To technologie ułatwiające robienie zakupów, poprzez urealnienie przymierzalni i dopasowanie, prowokujących klientów do szybkiego decydowania się. Takie urządzenia to między innymi chatboty bądź obsługa klienta w formule wideochatów.